အသစ္အသစ္ေတြ ေပၚေပါက္လာတဲ့ မစပ္စုတို႔ တုိင္းျပည္ႀကီးမွာ အေဟာင္းေတြကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္လို႔ တျဖည္းျဖည္း တိမ္ေကာလာတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားရတာ နားမဆံ့ေအာင္ပါပဲ။ဟိုေစ်းကြက္၊ ဒီေစ်းကြက္ကေတာ့ ပ်က္ေနၿပီ၊ ဟိုေလာက ဒီေလာကကေတာ့ ဘယ္လိုမွဆက္မထိန္းႏုိင္ေတာ့ဘူး စသည္ျဖင့္ၾကားၾကမွာပါ။အထူးသျဖင့္အႏုပညာေလာကရဲ႕ ေစ်းကြက္ပ်က္စီးတာကေတာ့ အဆိုးဆံုးလို႔ ေျပာရမလိုပါ။
အခု ၾကားရသေလာက္ကေတာ့ ကေလး လူငယ္ေတြအတြက္ သုတ၊ ရသ ေပးစြမ္းႏုိင္တဲ့ တမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း ေစ်းကြက္ တျဖည္းျဖည္း ယိမ္းယုိင္လာရာကေန အခုဆုိရင္ အပ်က္ဘက္ကုိ ေရာက္ေနၿပီလုိ႔ မစပ္စု စံုစမ္းသိရွိရပါတယ္။
မစပ္စုတုိ႔ ငယ္စဥ္က ရပ္ကြက္ထဲ စာအုပ္အငွားဆုိင္မွာ သမိန္ေပါသြပ္၊ တြတ္ပီ၊ ေမာင္ေမာင္ဇာ၊ ေလးမြန္၊ ေထြးမြန္၊ ဒီလုံးစတဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္းစာအုပ္
ကေလးေတြကုိ ေက်ာင္းအျပန္မွာ တခုပ္တရ ငွားရမ္း ဖတ္ရႈခဲ့ရတဲ့ စာအုပ္ဆုိင္ ယဥ္ေက်းမႈေလးဟာလည္း ေပ်ာက္သေလာက္ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ရပ္ကြက္ စာအုပ္အငွားဆုိင္ဆုိတာ မရွိသေလာက္ နည္းပါးသြားၿပီ။
ကေလးေတြရဲ႕ ဟီး႐ုိး႐ုပ္ျပကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ ေလးေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္လာရ တာလဲ ဆိုတာကေတာ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း (လုံးခ်င္း) ေတြကုိ ထုတ္ေ၀ေပးမယ့္ ထုတ္ေ၀သူေတြ ရွားပါးလာတဲ့ အေၾကာင္းရင္းလည္း ပါ၀င္တယ္လုိ႔ တြတ္ပီ စာအုပ္တုိက္က ထုတ္ေ၀သူ ေဒၚမုိ႔မုိ႔ဆန္းက ရွင္းျပပါတယ္။
“ထုတ္ေ၀သူေတြက ေရာင္းလုိ႔ မရတဲ့အခါက်ေတာ့ မထုတ္ၾကေတာ့ တာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ရင္းႏွီးထားတဲ့ ပုိက္ဆံက ျပန္မရေတာ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔ပါ။ အမ်ားစုကေတာ့ ရပ္ပစ္လုိက္တာတုိ႔၊ နားပစ္လုိက္
တာတုိ႔ ရွိေနပါတယ္။ ထြက္မလာ ေတာ့ဘူးေပ့ါ။ အုပ္ေရ ၁ ေထာင္ေလး ထုတ္တာေတာင္ မကုန္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ထုတ္မယ့္သူက မထုတ္ေတာ့ဘူး။ ၁ ေထာင္ေလာက္ ေရာင္းရမွ အရင္းေလာက္ရွိတယ္။ အရင္းကုိ နည္းနည္းေလး ပုိ႐ုံပဲရွိတယ္။ အဲဒီ ၁ ေထာင္ေတာင္မွ ျပန္ေပးတာေတြ ရွိေနေသးေတာ့ မရပ္တည္ႏုိင္ၾကေတာ့ ဘူးေပ့ါ” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
ဆုိင္ေတြကို စာအုပ္သြားေပးတဲ့အခါ ယူထားၾကေပမယ့္ ပုိက္ဆံကေတာ့
ျပန္မရတဲ့အေၾကာင္း၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း စာအုပ္ေတြ ျပန္ေပးလုိက္တဲ့
အေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
“အရင္က ၃၁ လမ္း၊ ၃၂ လမ္း စာအုပ္တန္းကုိ ရပ္ကြက္က အငွားဆုိင္ေတြ
က လာလာ၀ယ္ၾကတာ ဆုိေတာ့ တဆုိင္ကုိ ၂ အုပ္ေလာက္၀ယ္တယ္ ဆုိရင္ ၁၀ ဆုိင္ဆုိရင္ အုပ္ ၂၀ ေလာက္ ေရာင္းရတယ္ေပ့ါ။ အခုက်ေတာ့ အဲဒီ အုပ္ ၂၀ ေလာက္ကုိက မငွားရေတာ့ဘူး ဆုိေတာ့ ဆုိင္ေတြက ျပဳတ္ကုန္ေရာ။ အဓိကကေတာ့ ရပ္ကြက္ဆုိင္ေတြ ျပဳတ္တာေပ့ါ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ စာအုပ္ မဖတ္ၾကေတာ့တဲ့ သေဘာပဲ။ စာဖတ္တဲ့သူေတြ တအား အားနည္းလာတဲ့ သေဘာပါပဲ” တြတ္ပီ စာအုပ္တုိက္ ပိုင္ရွင္က ဆုိပါတယ္။
႐ုပ္ျပကာတြန္း လုံးခ်င္း စာအုပ္ေတြကုိ ကိုယ္ပုိင္ ထုတ္ေ၀ေရးရွိတဲ့ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ အနည္းအက်ဥ္းသာ ဆက္လက္ ထုတ္ေ၀ေနၿပီး ထုတ္ေ၀သူကုိ
ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကရတဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း လုံးခ်င္းေတြကေတာ့ ထပ္မထြက္
လာေတာ့ဘူးလုိ႔လည္း သိရပါတယ္။
ဒီလုိမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းထဲမွာ ေနာက္ပုိင္း ကေလးေတြ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ စာဖတ္အား နည္းပါးမႈနဲ႔ ကာတြန္း စာအုပ္ေတြအေပၚ စိတ္၀င္စားမႈအား က်ဆင္းလာတာေတြက အဓိက အေၾကာင္းအရင္းျဖစ္ႏုိင္
ပါတယ္။ ေခတ္ရဲ႕ တုိးတက္ ေျပာင္းလဲမႈေတြထဲက အင္တာနက္၊ ဂိမ္းအမ်ိဳး
မ်ိဳး၊ Mp3၊ Mp4 စတဲ့ တျခား ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြအေပၚ ပုိအားသန္လာတဲ့ ေခတ္
ကာလ ကေလးေတြကို ဒီ ႐ုပ္ျပ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြက မလႊမ္းမုိးႏုိင္ေ
ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆုိရ ေလမလားပါပဲ။
သုိ႔ေပမယ့္ မစပ္စုတုိ႔ တုိင္းျပည္ႀကီးထက္ ပုိမုိတုိးတက္ ထြန္းကားပါ
တယ္ဆုိတဲ့တျခားေသာ တုိင္းျပည္ ႏုိင္ငံေတြမွာေတာင္ ကေလးသူငယ္ေတြ
အေပၚ ႐ုပ္ျပ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြက လႊမ္းမုိးေနႏုိင္ေသး
တယ္လို႔ သိရတယ္။ ႐ုပ္ျပ ကာတြန္း စာအုပ္ေစ်းကြက္ဟာ ကမၻာနဲ႔ အ၀န္း ထိပ္ဆုံးက ရပ္တည္ေနႏိုင္ေသးတာကုိ ေတြ႕ရေတာ့ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပ်က္စီးေနတဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း(လုံးခ်င္း) စာအုပ္ ေစ်းကြက္ရဲ႕ ျပႆနာ
ဟာ ေခတ္ရဲ႕ တုိးတက္ေျပာင္းလဲမႈအေပၚ အျပစ္ပုံခ်လုိ႔ မရျပန္ပါဘူး။
တေန႔နဲ႔ တေန႔ မတူတဲ့ ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ ဉာဏ္ရည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနဲ႔အညီ လုိက္မီမယ့္ တီထြင္ ဆန္းသစ္မႈေတြကုိလည္း ပုိလုိ႔ လုပ္ေဆာင္လာရမွာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ တေန႔ထက္ တေန႔ ပုိမုိ မဆန္းသစ္
လာဘဲ အေဟာင္း ေတြထဲမွာသာ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့
ေခတ္ေနာက္မွာ က်န္ေနခဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္ရဲ တေခတ္ဆန္းခဲ့တဲ့ လံုးခ်င္းရုပ္ျပ ေလာကဟာ ျပတုိက္ေတြထဲမွာသာ သြားၾကည့္ရမယ့္
အျဖစ္မ်ိဳး ႀကံဳေတြ႕လာႏုိင္ပါတယ္။
“စာအုပ္ကုိ ကိုုယ္တြယ္မယ့္ ကေလးေတြဟာ အရင္က ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေတြကုိ စိတ္မ၀င္စား ေတာ့ဘူး။ ေနာက္တခုက ILBC လုိ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္လာေတာ့ အဲဒီလိုေက်ာင္းေတြက ကေလးေတြရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ဟာ ႐ုပ္ျပကုိ ကုိင္ရမယ္ဆုိတဲ့ အသိက သူတို႔ သိထားတာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္လာတယ္။ စာဖတ္တာေတာင္မွ ျမန္မာ
စာထက္ အဂၤလိပ္စာ ပါတာကုိ ဖတ္ဖုိ႔ သူတုိ႔ စိတ္ကူးေနတဲ့ ကာလေရာက္
ေနၿပီလုိ႔ ေတြ႔ေနရတယ္” လို႔ လူငယ္ကာတြန္းဆရာ တာရာက သူ႔အျမင္
ကို ေျပာျပတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး သူက ကာတြန္းကုိ ျမန္မာစာေတြနဲ႔ ရယ္စရာ ျဖစ္ေအာင္
ေရးထားတယ္ဆုိရင္ ကေလးေတြက ဒါသည္ အေပါစား စာေပလုိ႔ သတ္မွတ္မယ္၊ မိဘေတြ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေပးမဖတ္ေတာ့တဲ့ အေနအထားေတြ ေတြ႔ရတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ထုတ္ေ၀သူေတြ ဘက္ကလည္း ထုတ္ၿပီးသား စာအုပ္ေတြ၊ ဒီဇုိင္းစာမူေတြကုိပဲ မ်က္ႏွာဖုံးေလး ေျပာင္းလုိက္ၿပီးေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကပဲ ထြက္ထားတယ္၊ အဲဒါကုိ အသစ္ဆုိၿပီးေတာ့ ျပန္႐ုိက္လုိက္တယ္၊ အေဟာင္းေတြခ်ည္းပဲ ဆိုေတာ့ ပရိသတ္ကုိ ေစာ္ကားသလို ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပတယ္။
“အဲဒီ ဒဏ္နဲ႔တင္ပဲ ေနာက္ဆုံး ဒဏ္ျပန္ သင့္သြားတာကေတာ့ ပရိသတ္က လုံး၀အားမေပးေတာ့တဲ့ အဆင့္ ေရာက္သြားရတယ္။ ႐ုပ္ျပလုံးခ်င္းေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ အခုခ်ိန္အထိ အိမ္မက္ေနတုန္းပါပဲ။ တေခတ္
ျပန္ျဖစ္ဖုိ႔ ဆုုေတာင္းေနတယ္။ လုံးခ်င္း ေတြဟာ ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္
တခုကုိ အျပည့္အ၀ ေရာက္ေစပါတယ္” ကာတြန္း တာရာက ဆုိပါတယ္။
႐ုပ္ျပကာတြန္း လုံးခ်င္းစာအုပ္ေလာကႀကီး မရွိသေလာက္ ေပ်ာက္ကြယ္
သြားေတာ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း ေရးတဲ့ ကာတြန္းဆရာႀကီးေတြ အေနနဲ႔ သူတို႔ ဘ၀ကုိ ဘယ္လုိ အေနအထားေတြနဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကသလဲလု႔ိ မစပ္စု သိခ်င္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ေသာ ကာတြန္းဆရာႀကီးေတြနဲ႔ သူတုိ႔ရဲဲ႕ နာမည္ရ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ ေလးေတြဟာ တပတ္တခါ၊ ၁၅ ရက္တခါ၊ တလတခါ ထြက္ရွိေနတ့ဲ ႐ုပ္ျပကာတြန္း ဂ်ာနယ္ေတြ၊ ကေလး ဂ်ာနယ္ေတြမွာေတာ့ ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကား ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ ကာတြန္း ဆရာေတြရဲ႕ ပင္တုိင္ ဇာတ္ေကာင္ ေလးေတြေရာ၊ ထပ္မံ ေမြးဖြားလုိက္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ အသစ္ကေလးေတြပါ အသက္ဆက္လက္ ရွင္သန္ ႏုိင္ေနေသးတဲ့ အတြက္ ေတာ္ေသးရဲ႕လို႔ ေတြးမိတယ္။ ကာတြန္းဆရာေတြထဲက တခ်ိဳ႕ ပန္းခ်ီဆြဲ၊ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဆာင္းပါး သရုပ္ေဖာ္ပံုေတြ ဆြဲၿပီး ရပ္တည္သူ ရပ္တည္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း တျခား လုပ္ငန္းေတြကုိ ေျပာင္းလဲ လုပ္ကုိင္သြားၾက တယ္လို႔ သိရတယ္။
“႐ုပ္ျပ ေရးတဲ့ ဆရာႀကီးေတြက တပတ္တခါ တလတခါ ထြက္တဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြေပၚမွာဘဲ မူတည္ၿပီး ရပ္တည္ ေနၾကပါတယ္။ နာမည္မႀကီးတဲ့ ကာတြန္းဆရာေလးေတြနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြ ဆုိလည္း အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က နည္းနည္း နာမည္ေလး ရွိေသးေတာ့ ေရးသမွ်ကုိ လက္ခံတယ္။ တခ်ိဳ႕ ကိုယ့္ကာတြန္းကုိ လုိက္ပုိ႔ေနရတဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကာတြန္းဆရာ ေလးေတြဆုိလည္း ဒီလုိပဲ ဟုိပုိ႔ ဒီပို႔နဲ႔ ရပ္တည္ ေနရတာေပ့ါ။ ဒီလုိ ဂ်ာနယ္ေတြ မဂၢဇင္းေတြ ကုိေတာင္မွ မပုိ႔ရဘူး ဆုိရင္ ကာတြန္း ဆရာ ဆုိတာကေတာ့ ကာတြန္းပဲေရးတတ္
တာေလ။ တျခား အလုပ္ ဘာမွ မလုပ္ႏုိင္ၾကေတာ့ ဘ၀ရပ္တည္မႈ ခက္ခဲမွာေပ့ါ” လုိ႔ ၁၉၇၅ – ၈၀ ေလာက္က စၿပီး ေမာင္ေမာင္ဇာ၊
ေလးမြန္၊ ေထြးမြန္၊ ေရႊအိ၊ ေရႊဘုတ္ စတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြ ဖန္တီးခဲ့သူ၊ ၁၉၉၂ – ၉၃ ၀န္းက်င္ ကာလေလာက္မွာ ရုပ္ျပစာအုပ္ေတြ
နဲ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့သူ ကာတြန္းပုိးဇာက ေျပာပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ကာတြန္းဆရာေတြနဲ႔ ထုတ္ေ၀သူေတြအၾကား လုိက္ေလ်ာ
ညီေထြမႈ မရွိတဲ့ အခ်က္ေတြဟာလည္း ေနာက္ပုိင္း ႐ုပ္ျပ ကာတြန္း
လုံးခ်င္း စာအုပ္ေတြ ထပ္မထြက္ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းအရင္း တခုျဖစ္
တယ္လုိ႔ သူက ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးပါတယ္။
“.ကေလးေတြ စိတ္၀င္စားမႈ နည္းတယ္ ဆုိတာကလည္း က်ေနာ္တုိ႔
ေရးခ၊ ဒီဇုိင္းခ ဒါေတြကုိ ထုတ္ေ၀သူေတြက အစေပါ့၊ သူတုိ႔ အသစ္ တအုပ္ထြက္ဖို႔ဆိုရင္ အရင္လုိ မကုိက္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔ေပးတဲ့
ေစ်းႏႈန္းေတြနဲ႔ ေရးလည္း မေရးႏုိင္ေတာ့ဘူး။ သူတုိ႔ကလည္း သူတုိ႔ ေစ်းကြက္ အေနအထား ၾကည့္ၿပီးေပးတာေပ့ါေလ။ အဲဒီေတာ့ မေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔လည္း မေရးႏုိင္ ေတာ့ဘူးေပ့ါ။
က်ေနာ္တု႔ိ႔ အခုဆုိရင္ အေဟာင္းေလးေတြ၊ ဂ်ာနယ္ထဲ ပါတဲ့
ဟာေလးေတြပဲ တခါတေလ ထုတ္တယ္။ အသစ္ကုိ က်ေတာ့
က်ေနာ္တုိ႔လည္း သိပ္မေရးႏုိင္ေတာ့ဘူး” လို႔ ကာတြန္းပိုးဇာက
ဆုိပါတယ္။
ထုတ္ေဝသူေတြ ေပးတဲ့ ႏႈန္းထားနဲ႔ ကာတြန္းဆရာေတြ ရပ္တည္လုိ႔မရ
တဲ့အေၾကာင္း၊ ဂ်ာနယ္ထဲ ပါၿပီးသား အေဟာင္းေတြ၊ အတုိအစ ေလးေတြ
ျပန္ထုတ္ျပန္ေတာ့လည္း ေပးတဲ့ေစ်းေတာင္မွ မကုိက္တဲ့ အတြက္ အဲဒါေတြကိုေတာင္ အခု အခ်ိန္မွာ မထုတ္ႏုိင္ ေတာ့တဲ့အတြက္ လံုးဝ ထြက္မလာေတာ့တဲ့ အေနအထားကို ေရာက္သြားၿပီ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း သူက ေျပာပါတယ္။
႐ုပ္ျပကာတြန္း (လုံးခ်င္း) ေတြဟာ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ ေနာက္ပုိင္း
ကာလေတြမွာ ျမန္မာ ကေလး ပရိသတ္ေတြ အတြက္ စတင္ ေခတ္စား လာခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ႐ုပ္ျပေလာကမွာ ႐ုပ္ျပပန္းခ်ီနဲ႔ ႐ုပ္ျပကာတြန္း ဆုိၿပီး အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ထြက္ရွိ လာခဲ့ၿပီး ကေလးပရိသတ္၊ လူငယ္ ပရိသတ္ေတြတင္မက လူႀကီးေတြပါ စြဲစြဲလန္းလန္း ဖတ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သလို ရုပ္ျပ ဇာတ္ေကာင္ ေတြဟာလည္း လူတန္းစား အသီးသီးရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ မစပ္စုတို႔ အေမေတြ၊ အေဒၚေတြ လက္ထက္ကေန မစပ္စုတို႔ ကေလးဘဝ ၁၉၉၀ ေက်ာ္ ကာလေလာက္အထိ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္၊ ရုပ္ျပ ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ အခု ကိုရီးယား ဇာတ္ေကာင္ေတြ ေခတ္စားသလို ေခတ္စားခဲ့တာပါ။
မစပ္စုကေတာ့ အသစ္အသစ္ေတြကို ႀကိဳဆုိသလို၊ ရွိၿပီးသား အေဟာင္းေတြကိုလည္း ဆက္လက္တည္ၿမဲ ေစခ်င္တာ အမွန္ပါပဲ။ လံုးခ်င္းကာတြန္း ရုပ္ျပေခတ္ ျပန္လည္ ရွင္သန္ဖို႔ အေျဖတခု ထုတ္ဖို႔ေတာ့ လိုေနၿပီလို႔ မစပ္စု ေတြးမိသေလာက္ တင္ျပလိုက္ရ ပါတယ္။
မစပ္စုသည္ ဧရာဝတီ သတင္းဌာန၏ အႏုပညာေရးရာ သတင္းေထာက္
ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ စာေပ၊ ပန္းခ်ီေလာကမွ ျမန္မာ အႏုပညာရွင္
မ်ား၏ ျပည္တြင္းျပည္ပ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေရးသားလ်က္ရွိသည္။
ဧရာ၀တီ
အခု ၾကားရသေလာက္ကေတာ့ ကေလး လူငယ္ေတြအတြက္ သုတ၊ ရသ ေပးစြမ္းႏုိင္တဲ့ တမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း ေစ်းကြက္ တျဖည္းျဖည္း ယိမ္းယုိင္လာရာကေန အခုဆုိရင္ အပ်က္ဘက္ကုိ ေရာက္ေနၿပီလုိ႔ မစပ္စု စံုစမ္းသိရွိရပါတယ္။
မစပ္စုတုိ႔ ငယ္စဥ္က ရပ္ကြက္ထဲ စာအုပ္အငွားဆုိင္မွာ သမိန္ေပါသြပ္၊ တြတ္ပီ၊ ေမာင္ေမာင္ဇာ၊ ေလးမြန္၊ ေထြးမြန္၊ ဒီလုံးစတဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္းစာအုပ္
ကေလးေတြကုိ ေက်ာင္းအျပန္မွာ တခုပ္တရ ငွားရမ္း ဖတ္ရႈခဲ့ရတဲ့ စာအုပ္ဆုိင္ ယဥ္ေက်းမႈေလးဟာလည္း ေပ်ာက္သေလာက္ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ရပ္ကြက္ စာအုပ္အငွားဆုိင္ဆုိတာ မရွိသေလာက္ နည္းပါးသြားၿပီ။
ကေလးေတြရဲ႕ ဟီး႐ုိး႐ုပ္ျပကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ ေလးေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္လာရ တာလဲ ဆိုတာကေတာ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း (လုံးခ်င္း) ေတြကုိ ထုတ္ေ၀ေပးမယ့္ ထုတ္ေ၀သူေတြ ရွားပါးလာတဲ့ အေၾကာင္းရင္းလည္း ပါ၀င္တယ္လုိ႔ တြတ္ပီ စာအုပ္တုိက္က ထုတ္ေ၀သူ ေဒၚမုိ႔မုိ႔ဆန္းက ရွင္းျပပါတယ္။
“ထုတ္ေ၀သူေတြက ေရာင္းလုိ႔ မရတဲ့အခါက်ေတာ့ မထုတ္ၾကေတာ့ တာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ရင္းႏွီးထားတဲ့ ပုိက္ဆံက ျပန္မရေတာ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔ပါ။ အမ်ားစုကေတာ့ ရပ္ပစ္လုိက္တာတုိ႔၊ နားပစ္လုိက္
တာတုိ႔ ရွိေနပါတယ္။ ထြက္မလာ ေတာ့ဘူးေပ့ါ။ အုပ္ေရ ၁ ေထာင္ေလး ထုတ္တာေတာင္ မကုန္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ထုတ္မယ့္သူက မထုတ္ေတာ့ဘူး။ ၁ ေထာင္ေလာက္ ေရာင္းရမွ အရင္းေလာက္ရွိတယ္။ အရင္းကုိ နည္းနည္းေလး ပုိ႐ုံပဲရွိတယ္။ အဲဒီ ၁ ေထာင္ေတာင္မွ ျပန္ေပးတာေတြ ရွိေနေသးေတာ့ မရပ္တည္ႏုိင္ၾကေတာ့ ဘူးေပ့ါ” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
ဆုိင္ေတြကို စာအုပ္သြားေပးတဲ့အခါ ယူထားၾကေပမယ့္ ပုိက္ဆံကေတာ့
ျပန္မရတဲ့အေၾကာင္း၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း စာအုပ္ေတြ ျပန္ေပးလုိက္တဲ့
အေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
“အရင္က ၃၁ လမ္း၊ ၃၂ လမ္း စာအုပ္တန္းကုိ ရပ္ကြက္က အငွားဆုိင္ေတြ
က လာလာ၀ယ္ၾကတာ ဆုိေတာ့ တဆုိင္ကုိ ၂ အုပ္ေလာက္၀ယ္တယ္ ဆုိရင္ ၁၀ ဆုိင္ဆုိရင္ အုပ္ ၂၀ ေလာက္ ေရာင္းရတယ္ေပ့ါ။ အခုက်ေတာ့ အဲဒီ အုပ္ ၂၀ ေလာက္ကုိက မငွားရေတာ့ဘူး ဆုိေတာ့ ဆုိင္ေတြက ျပဳတ္ကုန္ေရာ။ အဓိကကေတာ့ ရပ္ကြက္ဆုိင္ေတြ ျပဳတ္တာေပ့ါ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ စာအုပ္ မဖတ္ၾကေတာ့တဲ့ သေဘာပဲ။ စာဖတ္တဲ့သူေတြ တအား အားနည္းလာတဲ့ သေဘာပါပဲ” တြတ္ပီ စာအုပ္တုိက္ ပိုင္ရွင္က ဆုိပါတယ္။
႐ုပ္ျပကာတြန္း လုံးခ်င္း စာအုပ္ေတြကုိ ကိုယ္ပုိင္ ထုတ္ေ၀ေရးရွိတဲ့ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ အနည္းအက်ဥ္းသာ ဆက္လက္ ထုတ္ေ၀ေနၿပီး ထုတ္ေ၀သူကုိ
ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကရတဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း လုံးခ်င္းေတြကေတာ့ ထပ္မထြက္
လာေတာ့ဘူးလုိ႔လည္း သိရပါတယ္။
ဒီလုိမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းထဲမွာ ေနာက္ပုိင္း ကေလးေတြ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ စာဖတ္အား နည္းပါးမႈနဲ႔ ကာတြန္း စာအုပ္ေတြအေပၚ စိတ္၀င္စားမႈအား က်ဆင္းလာတာေတြက အဓိက အေၾကာင္းအရင္းျဖစ္ႏုိင္
ပါတယ္။ ေခတ္ရဲ႕ တုိးတက္ ေျပာင္းလဲမႈေတြထဲက အင္တာနက္၊ ဂိမ္းအမ်ိဳး
မ်ိဳး၊ Mp3၊ Mp4 စတဲ့ တျခား ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြအေပၚ ပုိအားသန္လာတဲ့ ေခတ္
ကာလ ကေလးေတြကို ဒီ ႐ုပ္ျပ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြက မလႊမ္းမုိးႏုိင္ေ
ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆုိရ ေလမလားပါပဲ။
သုိ႔ေပမယ့္ မစပ္စုတုိ႔ တုိင္းျပည္ႀကီးထက္ ပုိမုိတုိးတက္ ထြန္းကားပါ
တယ္ဆုိတဲ့တျခားေသာ တုိင္းျပည္ ႏုိင္ငံေတြမွာေတာင္ ကေလးသူငယ္ေတြ
အေပၚ ႐ုပ္ျပ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြက လႊမ္းမုိးေနႏုိင္ေသး
တယ္လို႔ သိရတယ္။ ႐ုပ္ျပ ကာတြန္း စာအုပ္ေစ်းကြက္ဟာ ကမၻာနဲ႔ အ၀န္း ထိပ္ဆုံးက ရပ္တည္ေနႏိုင္ေသးတာကုိ ေတြ႕ရေတာ့ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပ်က္စီးေနတဲ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း(လုံးခ်င္း) စာအုပ္ ေစ်းကြက္ရဲ႕ ျပႆနာ
ဟာ ေခတ္ရဲ႕ တုိးတက္ေျပာင္းလဲမႈအေပၚ အျပစ္ပုံခ်လုိ႔ မရျပန္ပါဘူး။
တေန႔နဲ႔ တေန႔ မတူတဲ့ ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ ဉာဏ္ရည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနဲ႔အညီ လုိက္မီမယ့္ တီထြင္ ဆန္းသစ္မႈေတြကုိလည္း ပုိလုိ႔ လုပ္ေဆာင္လာရမွာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ တေန႔ထက္ တေန႔ ပုိမုိ မဆန္းသစ္
လာဘဲ အေဟာင္း ေတြထဲမွာသာ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့
ေခတ္ေနာက္မွာ က်န္ေနခဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္ရဲ တေခတ္ဆန္းခဲ့တဲ့ လံုးခ်င္းရုပ္ျပ ေလာကဟာ ျပတုိက္ေတြထဲမွာသာ သြားၾကည့္ရမယ့္
အျဖစ္မ်ိဳး ႀကံဳေတြ႕လာႏုိင္ပါတယ္။
“စာအုပ္ကုိ ကိုုယ္တြယ္မယ့္ ကေလးေတြဟာ အရင္က ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေတြကုိ စိတ္မ၀င္စား ေတာ့ဘူး။ ေနာက္တခုက ILBC လုိ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္လာေတာ့ အဲဒီလိုေက်ာင္းေတြက ကေလးေတြရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ဟာ ႐ုပ္ျပကုိ ကုိင္ရမယ္ဆုိတဲ့ အသိက သူတို႔ သိထားတာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္လာတယ္။ စာဖတ္တာေတာင္မွ ျမန္မာ
စာထက္ အဂၤလိပ္စာ ပါတာကုိ ဖတ္ဖုိ႔ သူတုိ႔ စိတ္ကူးေနတဲ့ ကာလေရာက္
ေနၿပီလုိ႔ ေတြ႔ေနရတယ္” လို႔ လူငယ္ကာတြန္းဆရာ တာရာက သူ႔အျမင္
ကို ေျပာျပတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး သူက ကာတြန္းကုိ ျမန္မာစာေတြနဲ႔ ရယ္စရာ ျဖစ္ေအာင္
ေရးထားတယ္ဆုိရင္ ကေလးေတြက ဒါသည္ အေပါစား စာေပလုိ႔ သတ္မွတ္မယ္၊ မိဘေတြ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေပးမဖတ္ေတာ့တဲ့ အေနအထားေတြ ေတြ႔ရတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ထုတ္ေ၀သူေတြ ဘက္ကလည္း ထုတ္ၿပီးသား စာအုပ္ေတြ၊ ဒီဇုိင္းစာမူေတြကုိပဲ မ်က္ႏွာဖုံးေလး ေျပာင္းလုိက္ၿပီးေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကပဲ ထြက္ထားတယ္၊ အဲဒါကုိ အသစ္ဆုိၿပီးေတာ့ ျပန္႐ုိက္လုိက္တယ္၊ အေဟာင္းေတြခ်ည္းပဲ ဆိုေတာ့ ပရိသတ္ကုိ ေစာ္ကားသလို ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပတယ္။
“အဲဒီ ဒဏ္နဲ႔တင္ပဲ ေနာက္ဆုံး ဒဏ္ျပန္ သင့္သြားတာကေတာ့ ပရိသတ္က လုံး၀အားမေပးေတာ့တဲ့ အဆင့္ ေရာက္သြားရတယ္။ ႐ုပ္ျပလုံးခ်င္းေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ အခုခ်ိန္အထိ အိမ္မက္ေနတုန္းပါပဲ။ တေခတ္
ျပန္ျဖစ္ဖုိ႔ ဆုုေတာင္းေနတယ္။ လုံးခ်င္း ေတြဟာ ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္
တခုကုိ အျပည့္အ၀ ေရာက္ေစပါတယ္” ကာတြန္း တာရာက ဆုိပါတယ္။
႐ုပ္ျပကာတြန္း လုံးခ်င္းစာအုပ္ေလာကႀကီး မရွိသေလာက္ ေပ်ာက္ကြယ္
သြားေတာ့ ႐ုပ္ျပကာတြန္း ေရးတဲ့ ကာတြန္းဆရာႀကီးေတြ အေနနဲ႔ သူတို႔ ဘ၀ကုိ ဘယ္လုိ အေနအထားေတြနဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကသလဲလု႔ိ မစပ္စု သိခ်င္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ေသာ ကာတြန္းဆရာႀကီးေတြနဲ႔ သူတုိ႔ရဲဲ႕ နာမည္ရ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ ေလးေတြဟာ တပတ္တခါ၊ ၁၅ ရက္တခါ၊ တလတခါ ထြက္ရွိေနတ့ဲ ႐ုပ္ျပကာတြန္း ဂ်ာနယ္ေတြ၊ ကေလး ဂ်ာနယ္ေတြမွာေတာ့ ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကား ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ ကာတြန္း ဆရာေတြရဲ႕ ပင္တုိင္ ဇာတ္ေကာင္ ေလးေတြေရာ၊ ထပ္မံ ေမြးဖြားလုိက္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ အသစ္ကေလးေတြပါ အသက္ဆက္လက္ ရွင္သန္ ႏုိင္ေနေသးတဲ့ အတြက္ ေတာ္ေသးရဲ႕လို႔ ေတြးမိတယ္။ ကာတြန္းဆရာေတြထဲက တခ်ိဳ႕ ပန္းခ်ီဆြဲ၊ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဆာင္းပါး သရုပ္ေဖာ္ပံုေတြ ဆြဲၿပီး ရပ္တည္သူ ရပ္တည္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း တျခား လုပ္ငန္းေတြကုိ ေျပာင္းလဲ လုပ္ကုိင္သြားၾက တယ္လို႔ သိရတယ္။
“႐ုပ္ျပ ေရးတဲ့ ဆရာႀကီးေတြက တပတ္တခါ တလတခါ ထြက္တဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြေပၚမွာဘဲ မူတည္ၿပီး ရပ္တည္ ေနၾကပါတယ္။ နာမည္မႀကီးတဲ့ ကာတြန္းဆရာေလးေတြနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြ ဆုိလည္း အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က နည္းနည္း နာမည္ေလး ရွိေသးေတာ့ ေရးသမွ်ကုိ လက္ခံတယ္။ တခ်ိဳ႕ ကိုယ့္ကာတြန္းကုိ လုိက္ပုိ႔ေနရတဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကာတြန္းဆရာ ေလးေတြဆုိလည္း ဒီလုိပဲ ဟုိပုိ႔ ဒီပို႔နဲ႔ ရပ္တည္ ေနရတာေပ့ါ။ ဒီလုိ ဂ်ာနယ္ေတြ မဂၢဇင္းေတြ ကုိေတာင္မွ မပုိ႔ရဘူး ဆုိရင္ ကာတြန္း ဆရာ ဆုိတာကေတာ့ ကာတြန္းပဲေရးတတ္
တာေလ။ တျခား အလုပ္ ဘာမွ မလုပ္ႏုိင္ၾကေတာ့ ဘ၀ရပ္တည္မႈ ခက္ခဲမွာေပ့ါ” လုိ႔ ၁၉၇၅ – ၈၀ ေလာက္က စၿပီး ေမာင္ေမာင္ဇာ၊
ေလးမြန္၊ ေထြးမြန္၊ ေရႊအိ၊ ေရႊဘုတ္ စတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြ ဖန္တီးခဲ့သူ၊ ၁၉၉၂ – ၉၃ ၀န္းက်င္ ကာလေလာက္မွာ ရုပ္ျပစာအုပ္ေတြ
နဲ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့သူ ကာတြန္းပုိးဇာက ေျပာပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ကာတြန္းဆရာေတြနဲ႔ ထုတ္ေ၀သူေတြအၾကား လုိက္ေလ်ာ
ညီေထြမႈ မရွိတဲ့ အခ်က္ေတြဟာလည္း ေနာက္ပုိင္း ႐ုပ္ျပ ကာတြန္း
လုံးခ်င္း စာအုပ္ေတြ ထပ္မထြက္ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းအရင္း တခုျဖစ္
တယ္လုိ႔ သူက ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးပါတယ္။
“.ကေလးေတြ စိတ္၀င္စားမႈ နည္းတယ္ ဆုိတာကလည္း က်ေနာ္တုိ႔
ေရးခ၊ ဒီဇုိင္းခ ဒါေတြကုိ ထုတ္ေ၀သူေတြက အစေပါ့၊ သူတုိ႔ အသစ္ တအုပ္ထြက္ဖို႔ဆိုရင္ အရင္လုိ မကုိက္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔ေပးတဲ့
ေစ်းႏႈန္းေတြနဲ႔ ေရးလည္း မေရးႏုိင္ေတာ့ဘူး။ သူတုိ႔ကလည္း သူတုိ႔ ေစ်းကြက္ အေနအထား ၾကည့္ၿပီးေပးတာေပ့ါေလ။ အဲဒီေတာ့ မေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔လည္း မေရးႏုိင္ ေတာ့ဘူးေပ့ါ။
က်ေနာ္တု႔ိ႔ အခုဆုိရင္ အေဟာင္းေလးေတြ၊ ဂ်ာနယ္ထဲ ပါတဲ့
ဟာေလးေတြပဲ တခါတေလ ထုတ္တယ္။ အသစ္ကုိ က်ေတာ့
က်ေနာ္တုိ႔လည္း သိပ္မေရးႏုိင္ေတာ့ဘူး” လို႔ ကာတြန္းပိုးဇာက
ဆုိပါတယ္။
ထုတ္ေဝသူေတြ ေပးတဲ့ ႏႈန္းထားနဲ႔ ကာတြန္းဆရာေတြ ရပ္တည္လုိ႔မရ
တဲ့အေၾကာင္း၊ ဂ်ာနယ္ထဲ ပါၿပီးသား အေဟာင္းေတြ၊ အတုိအစ ေလးေတြ
ျပန္ထုတ္ျပန္ေတာ့လည္း ေပးတဲ့ေစ်းေတာင္မွ မကုိက္တဲ့ အတြက္ အဲဒါေတြကိုေတာင္ အခု အခ်ိန္မွာ မထုတ္ႏုိင္ ေတာ့တဲ့အတြက္ လံုးဝ ထြက္မလာေတာ့တဲ့ အေနအထားကို ေရာက္သြားၿပီ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း သူက ေျပာပါတယ္။
႐ုပ္ျပကာတြန္း (လုံးခ်င္း) ေတြဟာ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ ေနာက္ပုိင္း
ကာလေတြမွာ ျမန္မာ ကေလး ပရိသတ္ေတြ အတြက္ စတင္ ေခတ္စား လာခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ႐ုပ္ျပေလာကမွာ ႐ုပ္ျပပန္းခ်ီနဲ႔ ႐ုပ္ျပကာတြန္း ဆုိၿပီး အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ထြက္ရွိ လာခဲ့ၿပီး ကေလးပရိသတ္၊ လူငယ္ ပရိသတ္ေတြတင္မက လူႀကီးေတြပါ စြဲစြဲလန္းလန္း ဖတ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သလို ရုပ္ျပ ဇာတ္ေကာင္ ေတြဟာလည္း လူတန္းစား အသီးသီးရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ မစပ္စုတို႔ အေမေတြ၊ အေဒၚေတြ လက္ထက္ကေန မစပ္စုတို႔ ကေလးဘဝ ၁၉၉၀ ေက်ာ္ ကာလေလာက္အထိ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္၊ ရုပ္ျပ ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ အခု ကိုရီးယား ဇာတ္ေကာင္ေတြ ေခတ္စားသလို ေခတ္စားခဲ့တာပါ။
မစပ္စုကေတာ့ အသစ္အသစ္ေတြကို ႀကိဳဆုိသလို၊ ရွိၿပီးသား အေဟာင္းေတြကိုလည္း ဆက္လက္တည္ၿမဲ ေစခ်င္တာ အမွန္ပါပဲ။ လံုးခ်င္းကာတြန္း ရုပ္ျပေခတ္ ျပန္လည္ ရွင္သန္ဖို႔ အေျဖတခု ထုတ္ဖို႔ေတာ့ လိုေနၿပီလို႔ မစပ္စု ေတြးမိသေလာက္ တင္ျပလိုက္ရ ပါတယ္။
မစပ္စုသည္ ဧရာဝတီ သတင္းဌာန၏ အႏုပညာေရးရာ သတင္းေထာက္
ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ စာေပ၊ ပန္းခ်ီေလာကမွ ျမန္မာ အႏုပညာရွင္
မ်ား၏ ျပည္တြင္းျပည္ပ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေရးသားလ်က္ရွိသည္။
ဧရာ၀တီ